برنامه هیئت سیدالشهداء

برنامه  هیئت سیدالشهداء (ع)هر هفته پنج شنبه ها ساعت شروع : 9 شب
 آدرس : خیابان گلگشت عطارنیشابوری کوی شهید صادقی به نشانی علم
 هیئت سیدالشهداء(ع) گلگشت تبریز

تقويم سال 1393 در چند طرح متفاوت


 تقويم سال 1393 در چند طرح متفاوت كاري از :

موسسه فرهنگي هنري مذهبي هاتف 

 

  انواع تقويم حصيري ، ديواري ، سررسيد ، جيبي و ... در 8 طرح متفاوت

آدرس : چهارراه باغشمال،جنب غيرانتفاهي اطهران،ساختمان هليا طبقه 6

تلفن دفتر : 1448 554 0411 - همراه : 0481 893 0914

هیئات حسینی تبریزدر بازار (اربعین حسینی)

هیئات حسینی تبریزدر بازار (اربعین حسینی)

ادامه نوشته

ویژه نامه بیست و هشتم صفر شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام

بیست و هشتم صفر شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام




ولادت
در نيمه ماه رمضان سوم هجري، اولين فرزند علي عليه‌السلام و فاطمه سلام الله عليها به دنيا آمد. پس از ولادت، نامگذاري از جانب مادر به پدر، و از او به رسول خدا محوّل شد و آن حضرت هم منتظر نامگذاري پروردگار ماند.
تا اينکه جبرئيل ،امين وحي، فرود آمد و گفت: « خدايت سلام مي‌رساند و مي‌گويد چون علي براي تو همانند هارون براي موسي است، نام فرزندش را نام فرزند حضرت هارون عليه السلام يعني شبّر قرار ده!»
رسول خدا فرمود: « زبان من عربي است و شبّر، عبري است.»
جبرئيل گفت: « شبّر در زبان عرب به معناي« حسن» است.»
به اين ترتيب، کودک، حسن نام گرفت. تنها کنيه‌ي آن حضرت « ابو محمد» و مشهورترين القابش« سيد» و «سبط» و «تقي» است. 

بقیه در ادامه مطلب کلیک کنید .

ادامه نوشته

اختتامیه نمایش سردارعشق

نمایش عاشورائی سردار عشق در سینما ناجی تبریز
تبریز – موسسه فرهنگی هنری مذهبی هاتف: نمایش عاشورائی  "سردار عشق" کاری از موسسه فرهنگی هنری مذهبی هاتف - با همکاری سازمان بسیج کارگری وکارمندی سپاه عاشورا و بیمه کار آفرین شمال غرب کشور همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان به اجرا آمد .

 به گزارش موسسه فرهنگی هنری مذهبی هاتف : نمایش عاشورائی "سردار عشق "از تاریخ 15 آذر تا 27 آذر  در سالن مجتمع سینمائی 22 بهمن  (سینما ناجی)تبریز به روی صحنه رفت .

به گفته هاتف اکبری  مدیر و سرپرست این گروه هنری، این نمایش هر روز از ساعت 18  اجرا  شد که با کار گردانی مشترک بهنام سعیدی و هاتف اکبری با مشاوره از آقای سیاوش کریم زاده با همکاری 60 نفر از بسیجیان متعهدکه بازیگر و عوامل این نمایش بودن بمدت 3 ماه تمرین و ده روز اجرا در محل سینما ناجی به کار خود پایان داد.

اکبری با اشاره به ماجرای این نمایش گفت: نمایش عاشورائی سردار عشق در اپیزود اول از واقعه حضرت آدم که از آدم  تا خاتم نام داشت و بقیه اپیزود ها تا جریان خرابه و شهادت حضرت رقیه (س) اشاره می شود.

وی ادامه داد: آیلار امیری در نقش حضرت رقیه (س) ایفای نقش کردند که مورد توجه همه مخاطبان قرار گرفت .

سرپرست موسسه فرهنگی هنری هاتف افزود : پایگاه مقاومت شهیدباکری حوزه 3 بسیج کارگری شهید محلاتی که مورد حمایت بود و سپس سازمان بسیج هنرمندان استان و مدیر عامل محترم  بیمه کار آفرین شمالغرب کشور جناب آقای داداشی بعنوان اسپانسر، که حمایت خود را از این برنامه اعلام کردند.

گفتنی است در این سوگواره و نمایش عوامل و بازیگرانی همچون سالار رشتبری -  محمد اشرفی فرد – قاسم علیپور – سجادبابازاده -  محمدعلی صدیقی - هادی نیک جو – محمد رهبری – هادی علیپور  – محمد قربانی رامین حسین زاده – علی عباسی – علی عبدا... پور  – امیر وطن پرست  – اکبر عبدلی – علی پور میسور - محمد فتحی نژاد – زینب شیخ الاسلامی – راضیه امانی – فاطمه پور خدا – سمیه نادمی – شیرین عبدا... پور  - سمیرا نودرگاه – آیدا کوهی -  و بازیگران خرد سال آیلار امیری - فرهاد و فرزاد پور خدا  حاج یوسف خدمتی - حاج ولی حبیبی کخ مداحی این نمایش را به عهده گرفته بودند .

دستیاران کارگردان : رضا حسینپور و سمانه صادقی که خانم سمانه صادقی منشی صحنه و پخش صدای نمایش را به عهده داشتند - گفتار متن : مهدی سمساری - امیر دهقان - بهنام سعیدی - مهدی بدری بنام - زینب شیخ الاسلامی - رامین حسین زاده و آیلار امیری

مشاور مذهبی و نویسنده نمایشنامه : حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا علی اصغر پور حسین

طراح لباس : محمدرضا فلاحیان       طراح دکور و صحنه : احد صدیقی و قاسم علیپور     

مدیر صحنه : رقیه صدیقی - یاشار فاتحی و فاطمه آقازاده

نور و افکت: رضا حسین پور مدیر روابط عمومی : محمد قاسمی و مدیر تدارکات : محمد کوتاهی

مجریان سوگواری : مهدی سمساری و فاطمه آقازاده

مدیر برنامه و مدیر اجرائی : جناب آقای دکتر محمد صادق پور پل سنگی که با حمایتشون دست بچه هارو فشردند.

نمایش عاشورائی سردار عشق به روایت تصویر

http://anaj.ir/news/pages/71151
سوگواری عاشورایی با اجرای نمایش سردار عشق در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار شد.

«سردار عشق» در تبریز روی صحنه رفت

«سردار عشق» در تبریز روی صحنه رفت

موسسه فرهنگی هنری هاتف: نمایش عاشورایی«سردار عشق» در سینما ناجی تبریز در حال برگزاری است.

کارگردان این نمایش در گفتگو با خبرگزاریها، هدف از ساخت آن را، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی عنوان و بیان کرد: شصت هنرمند بسیجی در نمایش«سردار عشق» نقش ایفا می کنند.

هاتف اکبری افزود: این نمایش در دو سانس متفاوت با حضور مداحان و سخنرانان حوزوی و دانشگاهی به روی صحنه می رود.

به گفته وی هزینه بلیط این نمایش پنجاه هزار ریال است که با پنجاه درصد تخفیف به بسیجیان ارائه شده و بیست درصد از کل درآمد حاصل از این نمایش به نیازمندان و معلولان بهزیستی اهدا می شود.

نمایش سردار عشق به مدت 10 روز از تاریخ 15 الی 27 آذرماه، در سینما ناجی تبریز به نمایش در می آید.

مرکز آموزش هنري قاصدک با همکاري موسسه فرهنگي هنري مذهبي هاتف برگزار مي کند :
دوره آموزش بازيگري
با کارگاه ويژه بازيگري
با حضور بازيگران برجسته کشوري
آدرس :
تبريز - چهار راه باغشمال - روبروي مجتمع سر آمد - ساختمان هليا - طبقه 6
مدارک :
کپي شناسنامه و کارت ملي - سه قطعه عکس 4*3

شماره تماس :
09148930481
09353489636
09377386230
09336634209

زندگینامه حضرت علی اصغر (ع)

Biography of Hazrat Ali Asghar AS زندگینامه حضرت علی اصغر (ع) 

 شناسنامه حضرت علی اصغر علیه السلام

عبدالله بن حسین علیه السلام که به علی اصغر معروف است فرزند امام حسین علیه السلام است. مادرش رُباب دختر اِمْرَءُ الْقَیْس و خواهرش سکینه می ‏باشد. عبداللّه‏ در مدینه متولد شد.

در زیارت ناحیه مقدسه، درباره این کودک شهید، آمده است: «السلام علی عبدالله بن الحسین، الطفل الرضیع، المرمی الصریع، المشحط دما، المصعد دمه فی السماء، المذبوح بالسهم فی حجر ابیه، لعن الله رامیه حرملة بن کاهل الأسدی». و در یکی از زیارتنامه‏ های عاشورا آمده است:«و علی ولدک علی الأصغر الذی فجعت به» از این کودک،با عنوانهای شیرخواره،شش ماهه، باب الحوایج، طفل رضیع و…یاد می ‏شود و قنداقه و گهواره از مفاهیمی است که در ارتباط با او آورده می ‏شود.

 

باب الحوائج بزرگترین سند مظلومیت

«علی اصغر، یعنی درخشانترین چهره کربلا، بزرگترین سند مظلومیت و معتبرترین زاویه شهادت …چشم تاریخ، هیچ وزنه ‏ای را در تاریخ شهادت، به چنین سنگینی ندیده است.» علی اصغر را«باب الحوائج» می ‏دانند،گر چه طفل رضیع و کودک کوچک است، اما مقامش نزد خدا والاست. .

 

چگونگی شهادت

علی اصغر یکی از فرزندان امام حسین«ع» است که شیر خوار بود و از تشنگی، روز عاشورا بی تاب شده بود امام، خطاب به دشمن فرمود:از یاران و فرزندانم، کسی جز این کودک نمانده است. نمی ‏بینید که چگونه از تشنگی بی تاب است؟ در«نفس المهموم»آمده است که فرمود:«ان لم ترحمونی فارحموا هذا الطفل» در حال گفتگو بود که تیری از کمان حرمله آمد و گوش تا گوش حلقوم علی اصغر را درید. امام حسین«ع» خون گلوی او را گرفت و به آسمان پاشید. 

 

مرقد مطهر حضرت علی اصغر علیه السلام

مرقد مطهر حضرت علی اصغر در کربلا نزدیک قبر امام حسین علیه السلام در کنار شهدای دیگر کربلا است.


- منبع: آسمونی : زندگینامه حضرت علی اصغر (ع) http://www.asemoni.com/religion/elders/biography-of-hazrat-ali-asghar-as#ixzz2d3oe7HJz

شب شش محرم یادآور جناب قاسم (ع)

sixth night of muharram شب ششم محرم: یادآور حضرت قاسم

 

1- در این روز عبیداللّه‏ بن زیاد نامه‏ای برای عمر بن سعد فرستاد كه: من از نظر نیروی نظامی اعم از سواره و پیاده تو را تجهیز كرده‏ام. توجه داشته باش كه هر روز و هر شب گزارش كار تو را برای من مي‏فرستند. 

 

2- در این روز “حبیب بن مظاهر اسدی” به امام حسین علیه‏السلام عرض كرد: یابن رسول اللّه‏! در این نزدیكی طائفه‏ای از بنی اسد سكونت دارند كه اگر اجازه دهی من به نزد آنها بروم و آنها را به سوی شما دعوت نمایم

 

امام علیه‏السلام اجازه دادند و حبیب بن مظاهر شبانگاه بیرون آمد و نزد آنها رفت و به آنان گفت: بهترین ارمغان را برایتان آورده‏ام، شما را به یاری پسر رسول خدا دعوت مي‏كنم، او یارانی دارد كه هر یك از آنها بهتر از هزار مرد جنگی است و هرگز او را تنها نخواهند گذاشت و به دشمن تسلیم نخواهند نمود. عمر بن سعد او را با لشكری انبوه محاصره كرده است، چون شما قوم و عشیره من هستید، شما را به این راه خیر دعوت مي‏نمایم… . 

 

در این هنگام مردی از بني‏اسد كه او را “عبداللّه‏ بن بشیر” مي‏نامیدند برخاست و گفت: من اولین كسی هستم كه این دعوت را اجابت مي‏كنم و سپس رجزی حماسی خواند: 

 

قَدْ عَلِمَ الْقَومُ اِذ تَواكلوُا وَاَحْجَمَ الْفُرْسانُ تَثاقَلُوا 

اَنِّی شجاعٌ بَطَلٌ مُقاتِلٌ كَاَنَّنِی لَیثُ عَرِینٍ باسِلٌ 

 

“حقیقتا این گروه آگاهند ـ در هنگامی كه آماده پیكار شوند و هنگامی كه سواران از سنگینی و شدت امر بهراسند، ـ كه من [رزمنده‏ای] شجاع، دلاور و جنگاورم، گویا همانند شیر بیشه‏ام.” 

 

سپس مردان قبیله كه تعدادشان به 90 نفر مي‏رسید برخاستند و برای یاری امام حسین علیه‏السلام حركت كردند. در این میان مردی مخفیانه عمر بن سعد را آگاه كرد و او مردی بنام “ازْرَق” را با 400 سوار به سویشان فرستاد. آنان در میان راه با یكدیگر درگیر شدند، در حالی كه فاصله چندانی با امام حسین علیه‏السلام نداشتند. هنگامی كه یاران بني‏اسد دانستند تاب مقاومت ندارند، در تاریكی شب پراكنده شدند و به قبیله خود بازگشتند و شبانه از محل خود كوچ كردند كه مبادا عمر بن سعد بر آنان بتازد. 

 

حبیب بن مظاهر به خدمت امام علیه‏السلام آمد و جریان را بازگو كرد. امام علیه‏السلام فرمودند: “لاحَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّه‏ِ”

 

شب ششم: حضرت قاسم(ع)

شب نوجوانان عاشورایی، شب روضه قاسم بن الحسن(ع) . وقتی امام حسین(ع) سخن از شهادت یارانش به میان آورد، نوجوان سیزده ساله کربلا از عمو پرسید: عموجان ایا من نیز به فیض شهادت نائل می شوم؟ امام او را به سینه چسباند و فرمود: فرزندم مرگ را چگونه می بینی؟

قاسم پاسخ داد: از عسل شیرین تر!

شهادت طلبی قاسم(ع) و پا فشاری او برای رسیدن به مقصود، زیباترین الگو را برای رهروان خط سرخ شهادت رقم زد.

 

روز  ششم ماه محرّم الحرام:

1- یاری طلبیدن حبیب بن مظاهر از بنی سعد

در شب ششم جناب حبیب بن مظاهر اسدی با اذن امام حسین علیه السلام برای آوردن یاور وکمک ، به قبیله بنی اسد رفت. اسدیان پذیرفتند وحرکت کردند، ولی جاسوسان به عمر سعد خبر دادند و او عده ای را فرستاد تا مانع آنها شوند.لذا درگیری رخ داد که در این میان جمعی از بنی اسد شهید و زخمی وبقیه ناگزیر به فرار شدند و حبیب به خدمت حضرت آمد و جریان را عرض کرد.

2- اولین محاصره فرات در کربلا

به نقلی عمر سعد ،شبث بن ربعی خبیث را همراه سه هزار مرد سفاک با کوبیدن طبل و دهل کنار فرات فرستاد که اطراف آن را به محاصره در آوردند.

3- تراکم لشکر یزید در کربلا

در این روز لشکرزیادی برای جنگ با حضرت اباعبدالله علیه السلام جمع شدند